Kollegial supervision der skaber nysgerrighed på hinanden

Kloge-Åger, fagligt ensomme medarbejdere og kollegial supervision med hurtige, velkendte løsninger. Det er nogle af effekterne af almindelige kollegiale sparringsrunder, ifølge Allan Holmgren og Anette Holmgren. De har lavet STAFET-modellen med intentionen om at skabe større grad af kollegial nysgerrighed og samhørighedsforhold.

Jeg har som supervisor gode erfaringer med modellen, som også var den jeg brugte i min afsluttende opgave på DISPUKs narrative supervisoruddannelse.

I videoen Narrativ kollegial supervision med STAFET-modellen gennemgår jeg en model til kollegial supervision, der er udviklet af Allan Holmgren og Anette Holmgren. Den kan du også se på Narrativ kanal på YouTube.

Jeg indleder videoen med at tale om supervision og om, hvilke faldgrupper jeg synes der er. Derefter gennemgår jeg selve modellen til narrativ kollegial supervision: STAFET-modellen.

Jeg har lavet en guidebog på 12 sider om STAFET-modellen til dem, der får mit månedlige nyhedsbrev. Den glæder jeg mig til at give dig, hvis du har lyst til at bruge modellen på din arbejdsplads.

Har I lyst til at bruge mine erfaringer med STAFET-modellen til at skabe større grad af kollegial nysgerrighed, så hjælper jeg jer gerne i gang. God arbejdslyst!

 
Mikkel Wiese

Mikkel Wiese er cand.mag i pædagogik og historie og har en supervisoruddannelse fra DISPUK.

https://www.mikkelwiese.dk/
Forrige
Forrige

Hvad er narrativ supervision?

Næste
Næste

Narrativ spørgeguide til når mennesker føler sig handlingslammede